Naujos kartos „Mercedes-Benz GLB“ – septynvietis elektromobilis tolimoms kelionėms

9.12.2025

Lengvieji automobiliai

Prabėgus beveik septyneriems metams nuo pirmos kartos „Mercedes-Benz GLB“ debiuto, gamintojas galiausiai pristatė atnaujintą automobilio versiją. Lyginant su „GLB“ pirmtaku, naujos kartos modelis turi nemažai technologinių atnaujinimų, o pagrindinis jų – MMA platforma, leidusi padidinti automobilio kėbulą. Visureigis pailgėjo 98 mm (iki 4733 mm), ratų bazė išaugo 60 mm (iki 2889 mm), o plotis padidėjo dar 27 mm (iki 1861 mm).

 

Pasak „Mercedes-Benz” atstovų, padidinto interjero privalumus ryškiausiai pajus būtent antros sėdynių eilės keleiviai – čia atsirado 68 mm daugiau vietos kojoms, o galvos erdvė išsiplėtė 35 mm priekyje bei net 68 mm gale. Beje, penkiavietės „GLB“ versijos antros eilės sėdynės galės būti slankiojamos net 140 mm atstumu, tad pritaikyti vidaus erdvę savo poreikiams bus dar paprasčiau.

 

Didesnio naujos kartos „Mercedes-Benz GLB“  kėbulo privalumai yra jaučiami ir pažvelgus į bagažinę, kurios talpa siekia 540 litrų penkiavietėje ir 480 litrų septynvietėje versijoje. Nulenkus antrosios eilės sėdynes, bagažinės talpa padidėja iki 1715 litrų, o papildomos erdvės daiktams bus visuomet galima atrasti automobilio priekyje esančiame 127 litrų talpos bagažo skyriuje. Iš esmės naujasis „GLB“ savo dydžiu primena 2019–2023 metais gamintą „Mercedes-Benz EQC“ modelį.

 

Modelių gama ir įranga

 

Svarbu pabrėžti ir tai, jog „Mercedes-Benz“ klientai galės rinktis iš dviejų skirtingų pavaros versijų: galiniais ratais varomo 250+ bei 4MATIC keturių varomųjų ratų sistemą turinčio 350. Pastaroji versija standartinėje įrangoje turi specialiai slidžioms sąlygoms skirtą „Terrain“ važiavimo režimą, bekelėje saugiai įveikti kliūtis padedančia priekinių kamerų sistemą bei papildomą 2000 kg priekabos vilkimo galią.

 

Kitąmet „Mercedes-Benz“ pristatys jau ketvirtą elektra varoma modelį, taip pat pagamintą pagal MMA platformos standartus.

 

Nerimaujantiems dėl nuvažiuojamo atstumo

Naujasis visiškai elektrinis „GLB“ pasižymi puikiai optimizuotu energijos suvartojimu, kurį užtikrina sumontuota pažangi dvieigė transmisija bei 85 kWh talpos baterija. Atnaujinta 800 voltų įtampos elektros architektūra suteikia galimybę ją įkrauti 320 kW galia, tad „GLB 250+“ galės įveikti net iki 624 km atstumą, o papildomiems 260 km pakaks vos 10 minučių greitojo įkrovimo. Žinoma, taip pat išlieka galimybę ir lėtesniam automobilio krovimui 400 V įrenginiais.

Žiemos metu automobilio įkrovimas taip pat išliks patikimas dėl patikimos baterijos pašildymo sistemos.

Dizainas bei automobilio aerodinamika

Nuo šiol automobiliui išskirtinumo suteiks unikalus priekinių grotelių apšvietimas, imituojantis klasikinių chromo grotelių formą. Visa tai – devyniasdešimt keturių šviečiančių žvaigždės formos elementų dėka. Žvelgiant iš šono, į akis iškart krenta tvirtos automobilio formos įvaizdis, kurį sukuria stati priekinė dalis, dideli ratai bei ryškios automobilio kėbulo linijos. Galinę „GLB“ dalį puošia tarpusavyje sujungti modernūs LED žibintai, o norintiems dar daugiau išskirtinumo – galimybė pasirinkti papildomai komplektuojamus MULTIBEAM LED žibintus, savo forma primenančius įkoniškąją „Mercedes“ žvaigždę.

Erdviame šio naujojo elektromobilio salone dėmesį akimirksniu atkreipia didelis multimedijos ekranas bei reguliuojamo skaidrumo panoraminis stoglangis, leidžiantis pajusti erdvų interjerą dar paprasčiau. Taip pat išlieka galimybė džiaugtis ir „žvaigždėto dangaus“ efektu – jį padės sukurti net 158 papildomai integruoti šviesos elementai.

Naujos kartos „GLB“ pasižymi puikia aerodinamika, kuri yra vertinama kaip viena geriausių visame segmente. Cd 0,28 padeda ženkliai sumažinti energijos sąnaudas bei, žinoma, vėjo keliamą triukšmą kelionių metu.

Ketvirtos kartos MBUX – intuityvi pažanga asmeniniams poreikiams

Jau ketvirtosios kartos MBUX sistema, sukurta naudojant originalią MB.OS operacinę sistemą leidžia sujungti populiariųjų „Google“ ir „Microsoft“ DI asistentų privalumus į vieną vieną. O visi automobilio salone esantys ekranai veikia su

Naujoji MBUX naudoja „Mercedes-Benz“ sukurtą MB.OS operacinę sistemą ir apjungia kelių AI asistentų, įskaitant „Google“ ir „Microsoft“, privalumus, o „Unity” realaus laiko vaizdo generavimo sistema suteikia automobilio interjere esantiems ekranams atkurti modernų ir tikslų vaizdą.

Kalbant apie automobilio programinę įrangą svarbu pabrėžti „Mercedes-Benz Intelligent Cloud“ sistemos privalumus. Sistema esant galimybei visuomet atnaujinta OTA duomenis, tad automobilis laikui bėgant tobulėja.

MB.OS sklandžiai integruoja trečiųjų šalių turinį, išlaikydama taip vertinamą „Mercedes-Benz“ savitumą. Naujoji architektūra pagerina programinės įrangos našumą ir sumažina energijos naudojimą, taip taupydama galią ir didindama elektromobilio nuvažiuojamą atstumą.

Saugumas – pagrindinis prioritetas

Kaip ir dauguma kitų „Mercedes-Benz“ modelių, naujasis „GLB“ taip pat pasižymi puikiais saugumo standartais. Ne paslaptis, jog šis Vokietijos pramonės milžinas jau seniai išlaiko aukštas savo pozicijas tiek aktyvaus, tiek ir pasyvaus saugumo srityje. Trumpiau tariant, tikslas vienas – paversti naująjį „GLB“ vienu saugiausių modelių savo klasėje.

 

                           Atnaujintos saugumo bei vairavimo asistentų sistemos nuo šiol dar efektyviau padės išvengti avarinių situacijų. Vis dėlto avarijai įvykus, jos padarinius neabejotinai padės sumažinti standesnis automobilio kėbulas bei automatiškai užsirakinančios bei rankenėles išstumiančios durelės, kurios užtikrina, jog viduje esantiems žmonėms pagalbą būtų galima suteikti greičiau.

                           Iki šiol tik „S“ klasės „Mercedes-Benz“ modeliuose naudota centrinė oro pagalvė nuo šiol bus standartinės „GLB“ elektromobilių įrangos dalimi. Ši oro pagalvė išsiskleidžia tarp vairuotojo ir priekinio keleivio stipraus šoninio smūgio metu, priklausomai nuo avarijos intensyvumo ir sėdimų vietų užimtumo. Oro pagalvė yra integruota į vairuotojo sėdynės atlošą.

Komfortą užtikrinanti važiuoklė su patobulintu galiniu tiltu

Akivaizdu, jog dauguma naujos kartos „GLB“ atnaujinimų yra įvairių automobilio sistemų integracija iš aukštesnės klasės „Mercedes-Benz“ modelių. Tokiu pačiu principu integruota ir papildomą važiavimo komfortą kelionių metu užtikrinanti „McPherson“ važiuoklė.

Automobiliio patvarumo bandymai ekstremaliomis sąlygomis

Kuriant atnaujintąjį „GLB“, gamintojas daug dėmesio skyrė jo bandymams tiek žemoje, tiek ir aukštoje temperatūrose. Automobilis buvo išbandytas specialioje patalpoje, galinčioje keisti oro temperatūrą nuo –40 °C iki +60 °C. O viename iš bandymų, automobilis buvo išbandytas važiuojant iki 70 °C įkaitinta kelio danga.

Išmatavimai

Ilgis: 4733 mm

Plotis: 1861 mm

Aukštis: 1657 mm

Ratų bazė: 2889 mm

Bagažinės talpa (VDA): 540 – 1715 L

Priekinės bagažinės talpa: 127 L