eActros 600 išbandytas ekstremaliai – ar jis atlaikė -18 °C ir 6 500 km iššūkį?

28.2.2025

Komercinės transporto
priemonės

„Mercedes-Benz Trucks“ atliko ambicingą eksperimentą – dviejų eActros 600 prototipų bandymų turą per Šiaurės Europą viduržiemį. Šio turo metu elektriniai sunkvežimiai keliavo iš Vokietijos į Arkties ratą ir atgal, įveikdami 6 500 km sudėtingomis oro sąlygomis, kur temperatūra vietomis siekė net -18 °C. Pagrindinis tikslas buvo įvertinti eActros 600 patikimumą realiomis žiemos darbo sąlygomis, jo energijos suvartojimą ir įkrovimo infrastruktūros tinkamumą.

Daugiau nei pusė šios 16 dienų kelionės maršrutų sutapo su ankstesniu, vasarą vykusiu Europos bandymų turu. Abu sunkvežimiai visą laiką važiavo su 40 tonų bendruoju svoriu, o jų maršrutas driekėsi per dešimt šalių – nuo Vokietijos ir Danijos iki Suomijos bei atgal per Estiją, Latviją, Lietuvą, Lenkiją, Čekiją ir Austriją. Kasdien sunkvežimiai įveikdavo vidutiniškai 64–77 km/h greičiu, demonstruodami stabilų veikimą skirtingose klimato zonose.

„Mus domina ne tik tai, kaip eActros 600 suvartoja energiją skirtingomis žiemos sąlygomis, bet ir tai, kaip šį modelį vertina mūsų klientai bei vairuotojai. Esame labai patenkinti bandymų rezultatais – jie rodo, kad eActros 600 gali būti ne tik efektyvus, bet ir komfortiškas ilgose kelionėse žiemą.“ – sakė „Mercedes-Benz Trucks“ pasaulinių bandymų vadovas Christof Weber.

Tyrimai parodė, kad aerodinamika ir riedėjimo pasipriešinimas daro didelę įtaką elektrinio sunkvežimio efektyvumui žiemą. Žemesnė temperatūra padidina oro tankį, o tai reiškia didesnį oro pasipriešinimą ir didesnes energijos sąnaudas. Be to, specialios žieminės padangos, kurios būtinos geresniam sukibimui, taip pat turi didesnį riedėjimo pasipriešinimą, dėl ko sunkvežimis sunaudoja daugiau energijos.

Energijos suvartojimas žiemą padidėjo iki 25 % – iš jų 5 % skirta kabinos šildymui, mažiau nei 1 % baterijos šildymui, o 15 % prarasta dėl padidėjusio riedėjimo ir oro pasipriešinimo.
Sudėtingose žieminėse sąlygose sąnaudos išaugo net iki 50 %, palyginti su vasaros bandymais.

Nepaisant to, tyrimas parodė, kad maloni temperatūra kabinoje neturi didelės įtakos nuvažiuojamam atstumui. Vairuotojai galėjo palaikyti 21 °C temperatūrą dieną ir 19 °C naktį, o tai sumažino nuvažiuojamą atstumą vos 2–5 %.

Įkrovimo iššūkiai buvo dar viena svarbi bandymų dalis. Viso turo metu eActros 600 buvo kraunami tik viešose įkrovimo stotelėse. Kai kuriose Skandinavijos šalyse pavyko rasti modernius įkrovimo parkus, kurie leido įkrauti sunkvežimius neatjungiant puspriekabių, tačiau daugeliu atvejų įkrovimo infrastruktūra vis dar nėra pakankamai išvystyta.

Svarbų vaidmenį turėjo naujoji „Mercedes-Benz Trucks Remote 3.0“ programėlė, kuri leido vairuotojams realiuoju laiku stebėti baterijos įkrovos lygį, gauti pranešimus apie įkrovimo eigą ir iškart reaguoti į galimus trikdžius. Tai leido vairuotojams efektyviau planuoti sustojimus ir taupyti laiką kelionėje.

eActros 600 įrodė, kad elektriniai sunkvežimiai gali būti patikimi ir efektyvūs net ekstremaliomis sąlygomis. Šis modelis, turintis 621 kWh baterijos talpą, sukurtas atlaikyti iki 1,2 mln. km per 10 metų, o jo baterijos po dešimtmečio išlaikys bent 80 % talpos. Neatsitiktinai šis sunkvežimis jau laimėjo prestižinį „Tarptautinio metų sunkvežimio 2025“ titulą ir tapo ilgų nuotolių elektrinio transporto etalonu.