17.12.2024
Neuromorfinė kompiuterija: energijos efektyvumo ir reakcijos greičio revoliucija autonominiame vairavime
Ateities automobiliai taps vis labiau funkcionalūs, o autonominis vairavimas bus tik viena iš daugelio sričių. Tai reikš didesnį energijos poreikį, todėl efektyvumas tampa esminiu veiksniu. „Mercedes-Benz“, būdamas automatizuoto vairavimo ir saugumo technologijų pradininkas, siekia naujos vizijos – autonominio vairavimo, kuris pakeis automobilio vaidmenį. Šis progresas ne tik didins saugumą, efektyvumą ir komfortą, bet ir leis keleiviams sutelkti dėmesį į kitas veiklas.
Autonominiai automobiliai bendraus su ateities miestais, tačiau tam būtinos naujoviškos technologijos, kurios įveiktų dabartinės kompiuterinės technikos ribas.
Neuromorfinė kompiuterija – efektyvumas pagal žmogaus smegenų pavyzdį
Bendradarbiaudama su Kanados Vaterlu universitetu, „Mercedes-Benz“ tiria neuromorfinę kompiuteriją – technologiją, imituojančią žmogaus smegenų veikimą. Tai galėtų žymiai sumažinti dirbtinio intelekto skaičiavimų energijos sąnaudas ir padidinti greitį. Neuromorfiniai sprendimai dešimt kartų efektyviau atpažintų kelio ženklus, eismo juostas ir kitus eismo dalyvius net esant prastam matomumui.
Pavyzdžiui, į automobilį įmontuota neuromorfinė kamera fiksuotų ne pilnus vaizdus, o tik svarbiausius taškus (įvykius), todėl sistema galėtų itin greitai reaguoti į vairuotojo nuovargio požymius, pavyzdžiui, mirksėjimą. Neuromorfinė kompiuterija gali sumažinti autonominio vairavimo energijos sąnaudas iki 90 %.
Biotechnologijos ir tvarios medžiagos: nauji „Mercedes-Benz“ iššūkiai
Siekiant didesnio tvarumo, „Mercedes-Benz“ vis daugiau dėmesio skiria antrinėms medžiagoms ir atsinaujinantiems ištekliams. Tyrimai apima biotechnologijos pagrindu sukurtas medžiagas, kurios galėtų pakeisti naftos ar gyvūninės kilmės produktus.
Inovatyvūs sprendimai: nuo stabdžių iki saulės dažų
Aerodinamiški, beveik nereikalaujantys priežiūros stabdžiai
Elektriniams automobiliams stabdant per energijos rekuperaciją, „Mercedes-Benz“ kuria stabdžius, integruotus į elektros pavaros sistemą. Jie beveik nesidėvi, nerūdija, neskleidžia dulkių ir triukšmo.
Saulės dažai – energija iki 12 000 km per metus
Naujo tipo saulės moduliai, padengti automobilio kėbulą, galėtų sugeneruoti pakankamai energijos 12 000 km per metus. Jie sudaryti iš lengvų, perdirbamų medžiagų, kurios yra pigesnės už tradicinius saulės modulius.
Mikrokonverteriai: naujas etapas elektrinių transporto priemonių architektūroje
Ateityje mikrokonverteriai, integruoti tiesiai į baterijų elementus, leistų optimizuoti energijos srautus, padidinti elektrinių transporto priemonių efektyvumą ir prailginti jų nuvažiuojamą atstumą. Tai atvertų naujas galimybes elektrinių transporto priemonių dizainui ir moduliacijai.
„Mercedes-Benz“ inovacijos kuria ateities automobilį, kuris yra tvarus, pažangus ir nepraranda prabangos pojūčio. Šios technologijos padeda žengti arčiau švarios, patogios ir įspūdingos mobilumo patirties.